Taxi Arash Amsterdam |

Steeds meer personen gebruiken vervoer in Nederland
Stuur een bericht naar Taxi Arash Amsterdam

Taxi Arash Amsterdam

Wel of niet kiezen om als Uber chauffeur te gaan werken?

Rijden met Uber

 

(Deze pagina is ter kennisgeving bedoeld en is informatief, voor vragen AUB bij Uber langs gaan)

U bent ten minste 21 jaar oud, niet betrokken bij verkeersincidenten en bereid een antecedentenonderzoek te ondergaan. Uw voertuig: verkeert in uitstekende staat en heeft minimaal 4 deuren. Geen auto? Uber kan u helpen. Uw telefoon: iPhone 4s of nieuwer, Android 2013 of nieuwer.

 

Aanmedlbonus via onze referentie link:

Meld hier u aan via de link en maak uw afspraak, Uber kan u helpen!

 

Wat heb ik nodig? en wat kost het ongeveer

 

A) Taxi-Pas ( tussen €900 en €1200 ) + Trambaan ontheffing ( tussen € 700 en €900 )

B) Taxi-vergunning ( €1500 ) + BCT Boardcomputer ( kopen voor €1750 of leasen via Bussines Lease voor €15 per week - deze optie is sindskort beschikbaar aangezien je per 01-07-2016 flinke boetes kunt krijgen wanneer je deze niet hebt ingebouwd in de auto)

C) Zakelijke bankrekening ( € 20 tot €45 per 3 maanden ), Boekhouder ( €20 tot €40 per maand ), Administratie bijhouden en inleveren. Zie bijvoorbeeld FN Consultancy.

D) Nette Auto 2011 + ( leasen kan ook hiervoor heb je jaarcijfers nodig en anders kan Uber je op weg helpen, auolease v.a. € 130 per week voor 500 KM daarna per gereden KM ) als Uber rijd je in de zomer makkelijk 2500 KM per week!

E) Inschrijving bij Kamer van Koophandel ( €55 + uitreksel €15 )

F) Auto RDW goedkeuren en blauwe kentekenplaten aanvragen ( €60 + €15 administratiekosten + €40 voor kenteken )

Boete's

De politie kiest niet voor straattaxi of APP taxi. Ze hebben geen voorkeur.

- Van de Politie zelf hebben wij vernomen dat de burgemeester van Amsterdam heeft de politie opdracht gegeven ogen scherp te houden op alle auto's, met name blauwe kentekenplaat. Wie een overtreding begaat kan rekenen op de accpetgiro.

- Te hard rijden: per 5 km ben je ongeveer €50 kwijt aan boete's.

- De boete voor het door rood rijden bij een verkeerslicht kost je: € 230 per keer. Verspreid betalen is mogelijk maar bij te laat betalen kan de boete oploppen tot €699.

- Parkeren in parkeervakken en wachten op een klant zonder parkeer app de gebruiken: Ongeveer €42 per keer. Sta je stil om in te laden of uit te laden, gebruik je gevaren licht. Probeer zodanig stil te staan dat je geen belemmering voor de auto's achter je bent.

- Klanten ophalen op schiphol bij aankomsthal, stoppen en passagiers inladen: €150 per keer. De boete krijg je van handhaving.

- Klanten laten instappen in Amsterdam op het Leidseplein: €150 per keer, de boete wordt opgelegd door verkeer regelaars.

- Klanten ophalen voor het NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky Dam 9, kost je een boete van €150, wegslepen van de auto, beschuldiging tot belediging, fotograferen van je rijbewijs en je auto, intimideren en bellen van een sleepauto.

- Keren waar het niet is toegestaan of over doorgetrokken streep rijden kost €230 per keer. Bijvoorbeeld op Amsterdam de Ruijterkade richting het stationplein, Kiss&Ride, waar klanten op je wachten na de bestelling.

- Handhaving van gemeente Amsterdam kan je auto genadeloos wegslepen als je op een plek staat waar het niet mag. De kosten daarvan zijn €373 plus €30 per 24 uur dat de boete niet is betaald.

 

- Wil je nog steeds chauffeur worden? Meld hier u aan via de link en maak uw afspraak!

Drugsgebruik

- Wij zien soms jonge mannen die straat taxi werkzaamheden doen en af en toe een joint opsteken tijdens het werk.

Een snelle zoekactie op internet bracht het volgende: Onder invloed van drugs en alcohol rijden is een strafbare feit. Het is wettelijk verboden een voertuig (ook een fiets of brommer) te besturen onder invloed van alcohol, drugs en bepaalde medicijnen. Rijden onder invloed is een misdrijf. De straffen variëren van hoge geldboetes en een rijverbod tot inname van uw rijbewijs en gevangenisstraf.

 

Uber klant onder invloed van overmatig drugs, alcohol gebruik

Jongeren die regelmatig uitgaan gebruiken vaak drugs in Amsterdam, dit kan leiden tot ongeoorloofde gedragsvertoning, de hersenen reageren anders en communicatie verloopt dan ook op een andere niveau, zeker wanneer allerlei soorten drugs gecombineerd worden ingenomen. Onbeleefd gedrag, alles maar zeggen wat je wilt, niet begrijpen hoe de chauffeur aan het rijden is en klagen over de route, dominante  gedragsvertoning, dingen van je eisen ipv er om vragen en nog veel meer. Ervaring leert dat je bij dit soort gedragingen de rit op een veilige locatie beëindigd dient te worden en de klanten vriendelijk gevraagd wordt de auto te verlaten. 

 

Uber klant beëindigd de rit tijdens de sourge

Een van onze uber klanten beëindigde de rit net na vertrek. De rit zou 40 km zijn en er was een prijsverhoging van toepassing. Net buiten de stad beëindigd de klant de rit via de app en besteld direct een andere uber auto op de snelweg nog wel en zegt in de verkeerde Uber auto te zitten. Klant maakt ook hier een melding van bij Uber en uber meld ons de volgende ochtend 7 dagen niet te kunnen rijden op het uber platform. Het is dus van belang dat je direct notities aanmaakt over de handelingen die de klant doet en heeft tijdens de rit en deze via help, feedback over passagier, naar uber te versturen.

 

Uber klant beëindigd de rit terecht

4 Somalier´s uit UK sprongen in onze auto met flessen drank midden in de nacht. De voorste passagier had snel naar de naam van de klant op de APP gekeken en zei dat die persoon voor hun besteld had. We vertrokken naar Centraal Station een korte rit van €5. Toen belde de daadwerkelijke klant. De passagier voor vertelde de klant contant betaald te hebben. De klant zei door de telefoon dat dit niet waar was. We vroegen de klant de rit te annuleren en dat we Uber gingen vragen de rit te vergoeden. Kort hierna trok Uber onze medaille achter onze foto in.

Het is dus belangrijk om beleefd naar de naam van de klant te vragen door eerst je eigen naam te noemen.

 

Dingen die je niet zou moeten doen

- Omrijden, snelweg op en snelweg af. Dit heeft een negatieve invloed op jouw en je collega's. Snel €10 extra verdienen zal je denken maar de klanten melden dit via de APP bij Uber aan en Uber zal het bedrag in mindering brengen op jouw inkomsten. Je ritten moeten neutraal zijn. Niet te kort en niet te lang.

- Meer service geven dan je zou moeten doen: wanneer je passagiers overmatig in de watten legt kun je er vanuit gaan dat je dit moet blijven doen en helaas staat hier nog altijd geen fooi er tegen over bij Uber en zul je dus uit je eigen kas alles moeten vegoeden. Dit neemt niet weg dat je de standaard taxi service diensten moet aanbieden.

- Laat passagiers niet zomaar tegelijk door een deur instappen. Gebruik dus aparte deuren. Laat de dame altijd achter de chauffeur instappen en houd de deur open bij in en uitstappen of zeg minstens of het veilig is ja of nee om uit te stappen. Denk om het verkeer en denk om de fietsers.

- Houd feestgangers in je auto beleefd  in de gaten, kijk om en neem waar wat er in de auto gebeurd, laat passagiers je auto niet beschadigen.

- Spreek nooit kwaad over je taxi collega's, geef klanten geen advies als je de materie niet kent, probeer je neutraal te houden of duik in de boeken.

- De hele dag Uber aanzetten en door de stad rijden. Als iedereen dit zou doen, blijven de ritprijzen voor altijd onder de marktprijs. iedereen weet dat op lange termijn dit niet haalbaar is. Bovendien raak je dus vermoeid, geirriteerd, je maakt ongelukken kleine maar ook groote en je brengt de veiligheid in gevaar. Dus ga in deeltijden werken en blijf niet de hele dag op de weg / straat, laat staan dat je in de auto gaat slapen.

 

>>Meer informatie over werktijden en rusttijden

 

Uber kondigt aanpassingen aan per November 2017

Wat is er nieuw? 

Wachttijd vergoeding: Jouw tijd is waardevol. Vanaf 2 minuten nadat je gearriveerd bent, zal je een vergoeding ontvangen van de passagier voor de tijd dat je aan het wachten bent. Dit staat gelijk aan €0,20 CPM

 

Kortere Annuleringstijd: Partners ontvangen een annuleringsvergoeding als een passagier de rit annuleert na 2 minuten (in plaats van 5 minuten).

 

Rating Bescherming: Jouw rating wordt niet meer beïnvloed door factoren die buiten jouw macht liggen. Als een passagier feedback geeft die los staat van de service die je gaf, dan zal de rating niet veranderen.

 

Lange Rit Notificatie: Als een passagier een lange rit aanvraagt, zal dit worden weergeven voordat je de rit accepteert. Je kan vooraf bepalen of je deze wilt uitvoeren, geen verrassingen meer.

 

Uber voegt fooi optir toe aan de Uber App sinds 12 December 2017.  Klanten die een rating geven kunnen ook een fooi geven via de App.

 

OPHAAL LOCATIE WIJZIGEN

Hoe werkt het:

    Zodra de chauffeur aan het rijden is, drukt de klant op “bewerken” naast ophaallocatie.
    Klant vult nieuwe locatie in en tikt op “bevestig”
    Zodra klant locatie aanpast zullen chauffeurs op de hoogte worden gesteld van de nieuwe locatie en zal de route worden aangepast.

Schade's

- Lente en zomer komen er aan. Toeristen komen naar Amsterdam en toeristen op de fiets beginnen weer de straten onveilig te maken.

- Wanneer passagiers zomaar de deur openen en schade aan je auto aanbrengen zoals een deuk of lakschade zal Uber geen klant informatie aan je verstrekken vanwege privacy van de klant.

Afhankelijk van jouw eigen risico kan elke schade tussen de €500 en €1000 gaan kosten. Maak foto's van legitimatie, vul het schade formulier of APP in.

Databundel

Een APP taxi heeft data bundel nodig

* Data bundel: een fulltime Uber bestuurder heeft 20GB per maand aan data nodig voor navigatie. Met een voordeel abonnement bij je provider (T-mobile) ben je goedkoper uit "€20 per maand". Databundel gebruik je o.a. voor de APP, music, navigatie, flitsmeister en social media.

Auto wassen van binnen en buiten

* Je Auto wassen kan je voordelig en onbeperkt laten wassen bij BobAutowassen voor €48 per maand. Een handige wasbox is Happy Dock.

 

Jouw succes vandaag is afhankelijk van jouw inzet!

Tips

 

- Veiligheid bij Uber is prioriteit nummer één. Uber is een gemeenschap van vele culturen, rassen en religies.

- Verweg en breed kijken.

- Richtingaanwijzer gebruiken.

- Respect in verkeer voor andere bestuurders.

- Met mensen omgaan is leuk.

- Gemak voor de klant is belangrijk.

- Kwaliteit leidt altijd naar tevredenheid.

- Communicatie met klant.

- Auto vries en fruitig.

- Afstand op de snelweg: 50 meter + 10%.

- Bumper rijden? wedstrijdtje doen? rechts inhalen? optrekken naar 180km per uur bij Schiphol? ... allemaal onnodig.

De politie

Meldt intimidatie, belediging direct aan de politie en beschik over >>>GETUIGEN<<<,  beeldmatriaal, kenteken, geluid, video bewijsmatriaal.

- Meldpunt: De politie landelijk bekende telefoonnummer 0900 - 8844